Domů
ROHOnoviny 19. PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Úterý, 28 Září 2010 11:48

Na letišti v Rohozci se vcelku nic mimořádného neudálo. Pokračujeme v přeškolování na SONETu, další pilot má téměř před sólem.

Minulý víkend se pokusili spříznění letečtí modeláři strávit na letišti víkend. Do sobotního odpoledno to docela šlo, pak začalo pršet a nepřestalo dva dny. Poslední vytrvalci odjeli v neděli těsně po obědě - asi jim došly prášky proti dešti Cool.

Chtěl bych lid létací upozornit na dva internetové odkazy:

1) Od září jsou pro všechny dostupné nové testy pro přezkušování teoretických znalostí pilotů - doporučuji, aby si každý v klidu vyzkoušel, jak na tom je.

2) Začátkem tohoto roku byla spuštěna bezpečnostní kampaň pod názvem Přemýšlej…Doletíš. Tato kampaň pokračuje pod názvem DOLETÍŠ?! a realizátorem je ÚCL.

 
Výluka provozu letecké základny Čáslav PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Pondělí, 30 Srpen 2010 11:28

Předávám informace o plánované výluce provozu vojenské letecké základny v Čáslavi. Žádám všechny účastníky leteckého provozu v Rohozci, aby sledovali aktuální informace.

Výluka bude probíhat v termínu od 28.8.2010 do 19.10.2010 a bude rozdělena do několika fází. Podle závažnosti prováděných prací se bude odvíjet rozsah poskytovaných služeb LS LPS. Ve dnech 28.8.2010 až 31.8.2010 bude pouze stanoviště TWR Čáslav poskytovat služby od 7:00 do 19:00 SELČ. Ve dnech od 1.9.2010 do 19.9.2010 bude stanoviště LS LPS kompletně uzavřeno a nebudou poskytovány žádné služby. Ve dnech 20.9.2010 až 30.9.2010 bude stanoviště LSLPS (TWR + APP) otevřeno od 7:00 do 19:00 SELČ. Poslední fáze výluky proběhne od 1.10.2010 do 19.10.2010, kdy bude stanoviště LS LPS opět uzavřeno. Se změnami pracovní doby LS LPS souvisí také změny v kvalifikaci vzdušného prostoru MCTR a MTMA Čáslav, veškeré informace jsou publikovány v následujících Notamech (Y821, Y826, Y848, Y831).

Jinými slovy to znamená, že pokud nebude přítomna služba ŘLP na Čáslav Věž, zaniká MCTR Čáslav a třída vzdušného prostoru se mění na G, E.

 
SONET - aneb jak nám krize dopomohla k novému letadlu PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Pátek, 20 Srpen 2010 09:57

sonet1 

Někdy začátkem září roku 2009 mi telefonuje kamarád, kolega pilot a současně výrobce UL letadel a domlouváme si schůzku. Bez dlouhých okolků se mě zeptá, zda bychom chtěli nové klubové letadlo a nabízí nám SONETa. Tak jsme v klubu dali hlavy dohromady. Bylo to docela obtížné - nedisponujeme zrovna volnými statisíci a jediným řešením bylo prodat našeho Tajfunka TL-32. Tajfun je sice dřívějšího data narození, ale poměrně v dobré kondici, se vzornou péčí a velmi nezáludnými (až blbuvzdornými) letovými vlastnostmi. Opravdu těžko jsme se s ním loučili.
Po provedeném prodeji již nic nebránilo v dokončení našeho nového letadla. Ke konci října 2009 byly provedeny zálety, vyřízeny všechny formality (registrace, technická, přihlášení a pojištění) a začalo se létat.
V současnosti mám se SONETem odlétáno téměř 55 hodin a pokusím se zhodnotit vlastnosti tohoto letadla. Začnu svým přeškolením. Musel jsem se naučit a zvykat si na různé rychlosti vzhledem ke konfiguraci vztlakových klapek (na Tajfunu nic takového nebylo). A musel jsem se naučit správně přistávat s tím, že při korektním a plném podrovnání není vidět před sebe (pilot se musí dívat šikmo do boku). Se stejnými problémy se potýkali i ostatní, kteří se přeškolovali.
Z pohledu letových vlastností to je bezpečné, nezáludné a stabilní letadlo. V oblastech minimálních rychlostí poměrně výrazně varuje, občasné chyby pilotáže toleruje. Skvělou pomůckou jsou aerodynamické brzdy - ty jsou účinnější než skluz. Letadlo má možnost letu i se zápornou vztlakovou klapkou, kdy se zvýší cestovní rychlost cca o 20-40 km/hod, ovšem na úkor vyšší spotřeby paliva. Ke kladům také patří výborný výhled, aerodynamická čistota, nízká prázdná hmotnost a výborné dílenské zpracování. Současně bych velice kladně ohodnotil přístup výrobce - společnost AIRSPORT. Ať už se jednalo o servisní prohlídky nebo řešení některých drobných "dětských nemocí", vždy jsme byli spokojeni.
Abych byl objektivní, musím vyjmenovat i nějaká negativa:
- nepohodlné sedačky na delší lety
- poměrně těsná kabina v prostoru ramen
- jeden společný "knipl" uprostřed
První bod lze řešit polstrováním sedaček, s ostatními negativy se musíme smířit.

V každém případě SONET létá krásně, je to nové, moderní i hezké letadlo. Letadlo jsme si dovybavili interkomem David Clark, radiostanicí, kompasem, GPS a druhým (záložním) klasickým rychloměrem (průměr 60 mm). V současnosti máme na motoru již třetí vrtuli a s tou poslední jsme konečně spokojeni.

sonet2
Technické údaje:
- dvoumístný celokompozitový dolnoplošník
- digitální sdružený přístroj Brauninger AlphaMFD
- čtyřpolohové  vztlakové klapky s přímým náhonem elektrickým servem s elektronikou (-10°, 0°, +10°, +30°)
- Rotax 582 DCDI s reduktorem typu B
- Stoupání 4-6 m/s
- Maximální rychlost v horizontu 180 km/h
- Ekonomická rychlost 120 km/h
- Rozpětí křídel 10,2 m
- Délka 6,8 m
- Plocha křídla 11 m2
- Prázdná váha 270 kg
- Max. vzletová váha 450 kg
- objem palivových nádrží – křídlové  2 x 25 L


Ve fotogalerii - ZDE - uvidíte průběh výroby až do finálního stavu, - ZDE - si můžete prostudovat letadlovou příručku.

 
ROHOnoviny 18. PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Středa, 11 Srpen 2010 22:27

slet 2010 

Letošní slet se nám z pohledu počasí vůbec nevydařil. Pršelo tak silně, že v odpoledních hodinách jsme museli prohlásit dráhu za neschopnou k létání a v prostoru odstavné plochy se dalo pohybovat jen ve vysokých holínkách. Přesto se nás tam sešlo dost, všichni jsme se nastěhovali do malého hangáru, kde si zájemci mohli vyzkoušet létání na leteckém simulátoru - s kniplem, ovládací pákou plynu, pedály a s velkým obrazem promítaným pomocí projektoru na zeď (díky Kubo). Další zájemci si mohli zkusit velmi reálné ovládání RC letadla na počítači pomocí skutečného vysílače. K tomu jsme měli pečené makrely, uzenou vepřovou kýtu a krocana na grilu - jeho vzletová hmotnost překračovala 15 kg.

Po obědě, v době mezi přeháňkami, k nám přiletěla první a také poslední UL návštěva. Díky za statečnost i za odvahu - historicky jsme měli slet s nejnižším počtem letadel.

Můj obdiv také patří partě leteckých modelářů, kteří nás už navštěvují pravidelně několik let a to tak, že většinou nocují na letišti ve stanech celý víkend. Letos také přijeli a všichni vydrželi až do neděle.

Zde si můžete prohlédnout fotogalerie:

fotogalerie 1

fotogalerie 2

Díky připevněné minikameře na RC modelu se můžete podívat, jak to v sobotu odpoledne na letišti vypadalo (omluvte sníženou kvalitu - bylo to provizorní řešení):

video

Tak za rok znovu v Rohozci - snad při lepším počasí.

 
SLET 2010 - 18. ročník - 7. srpna PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Středa, 14 Červenec 2010 08:15

Pro všechny příznivce létání i leteckého modelářství pořádáme v sobotu 7. srpna již 18-tý ročník setkání - slet UL a letos i nově možnost příletu letadel z kategorie všeobecného letectví.

Slet 2010 

Snad nám vyjde počasí, v každém případě bude zajištěno občerstvení pro návštěvníky i pro posádky. Pozvánku ve formátu *.pdf si můžete stáhnout zde.

Pro zájemce z řad návštěvníků možnost svezení v UL letadle nebo v motorovém rogalu - informace na tel. 602 128 913.

 
ROHOnoviny 17. PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Čtvrtek, 17 Červen 2010 18:27

Po menší odmlce opět několik informací z Rohozce.

1) Na SONETu máme jinou vrtuli, podařilo se lépe nastavit otáčky pro vzlet i pro cestovní režim. Proto původní vrtuli prodáváme:

Prodáme kompozitovou vrtuli WOODCOMP Winglet 165, dvoulistá, tažná pro Rotax 582. K vrtuli je navíc jeden stejný list jako náhradní, součástí je i kompozitový kužel. Vrtule je nepoškozená, nikdy nebyla havarovaná nebo opravovaná, v perfektním stavu. Zájemcům zašlu foto e-mailem, k vidění v Rohozci.

2) V tyto dny vlastně sekáme trávu tak maximálně po 10 dnech. Žádám ostatní členy klubu, aby se do těchto činností zapojili - zatím je to záležitost 4-5 lidí.

3) Pomalu bychom se měli připravovat na náš slet, který bude 7. srpna.

Pokud má kdokoliv zájem se svézt v UL letadle, případně si vyzkoušet, jak se letadlo řídí, nabízíme tuto možnost po předchozí dohodě! Kontaktní informace v sekci Hlavní menu/Kontakty. Přijďtě se podívat, přijďte si zalétat!

 
ROHOnoviny 16. PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jiří Milý   
Čtvrtek, 22 Duben 2010 09:22

Tento týden jsme provedli prohlídku SONETa po 25 hodinách. Vše bylo naprosto v pořádku, žádné překvapení se nekonalo, tak ať nám to co nejdéle vydrží.

POZVÁNKA NA TRADIČNÍ AKCI NA LETIŠTI V ROHOZCI:

LMK Kutná Hora 1 - č. 223 a klub ULL AVZO Nové Dvory
Celý článek...
 
«ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Copyright © 2016 AVZO Nové Dvory. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.